Eduroam, her ne kadar birincil amaçlı olarak İYTE dışından gelen kullanıcıların İYTE ağına erişmelerine imkan verebilmek amacı ile kurulmuş olsa da, Kimlik Doğrulama mekanızmasıyla çalışması, Kimlik Doğrulama işleminin şifreli ve güvenli bir şekilde yapılabilmesi yoluyla kullanıcı bilgilerinin güvenliğinin sağlanması, tek bir SSID ve bu SSID için yapılacak tek bir konfigürasyon ile tüm kampüs genelinde kampüs ağına herhangi bir değişikliğe gerek kalmadan bağlantı yapılabilmesi nedenlerinden ötürü İYTE kullanıcıları için de kullanıma açılmıştır.
İYTE Kullanıcıları
İYTE kullanıcılarının eduroam bağlantısı yapabilmeleri için öncelikli olarak bu sayfanın yanında yer alan menüden Aktivasyon linkine tıklamaları, karşılarına çıkan sayfadan da kullanıcı adı ( e-posta adresi ) ve şifreyi ( e-posta şifresi ) girerek Aktive Et düğmelerine tıklamaları gerekmektedir. Daha sonra, yine yan tarafta yer alan menüden, kullanmakta oldukları işletim sistemlerine göre gerekli olan ayarları yapmaları gerekmektedir. Bu işlemler tamalandıktan sonra artık kolaylıkla ve güvenle eduroam ağına bağlanabilirler.
İYTE Dışından Gelen Kullanıcılar
İYTE dışından gelen kullanıcılar, eduroam bağlantısını kullanmak için herhangi bir aktivasyon ya da İYTE’ye özel bir ayar yapmaları gerekmemektedir. Ancak, İYTE’ye gelmeden önce, gelmiş oldukları kurumlarında eduroam ayarlarını yapmış ve test etmiş olmaları gerekmektedir. Her kurumun eduroam ayarları kuruma göre farklılıklar gösterebileceğinden ve bu farklılıklar da fazla sayıda olabileceğinden, ilgili desteğin BİDB tarafından verilmesi mümkün değildir. Yine de, İYTE’ye gelen kullanıcıları zor durumda bırakmamak amacı ile, eduroam bağlantısında sorunlar yaşayanların BİDB’ye gelmesi durumunda gerekli destek verilmektedir.
Eduroam bağlantısında sorun yaşar isem ne yapmalıyım ?
İster İYTE kullanıcıları olsun, isterse de İYTE dışından gelen kullanıclar olsun, eduroam bağlantı sorunu yaşayan bir kullanıcı öncelikli olarak diğer internet erişim imkanlarını kullanarak eduroam@iyte.edu.tr adresinden yaşadıkları problemi detayle bir şekilde BİDB’ye iletmeleri gerekmektedir. Gerekli gördüğü takdirde BİDB kullanıcıyı BİDB’ye davet edebilir.
Eduroam ağına bağlandım. Nelere dikkat etmeliyim ?
İYTE internet bağlantı hizmeti ULAKBİM tarafından sağlanmaktadır. Bu hizmetin hangi çerçevede kullanılacağı ULAKBİM Kabul Edilebilir İnternet Politikası belgesinde açık bir şekilde belirtilmiştir. Dolayısıyla herkes bu politikada belirtilen kurallar çerçevesinde hareket etmek zorundadır. BİDB tarafından kullanıcılara sunulan ağ hizmetlerinin birincil amacı Akademik, İdari ve Öğrencilerin akademik çalışmalarına destek olmak, eğitim hizmetlerinin kalitesini arttırmak ve kişisel gelişimi desteklemektir. Bu nedenle, kampüs genelinde verilen kablolu ağ hizmeterinde olduğu gibi, kablosuz ağ hizmetlerini kullanan kullanıcılar da bu hizmeti birincil amacı engelleyici şekilde kullanmamalıdırlar.